Thursday 9 December 2010

Tips Kempiskan Perut Boroi


Untuk entri kali ini, tips mengempiskan perut yang terlebih maju ke hadapan yer. Boroi ker? Tepuk dada nampak perut lah yer. hakhak!


Sila betulkan posisi anda yer dan sekiranya tiada bench di rumah, anda boleh baring di atas katil. Pastikan bahagian belakang badan anda rata dan tidak melengkung juga kaki hendaklah di angkat 90 darjah celcius. ahaha. Sila ulangi langkah ini sebanyak 10 – 15 kali untuk 3 set.

Langkah ini adalah Frog Crunches yang mana untuk mengempiskan perut juga. Kedudukan yang sama seperti di atas tetapi lutut hendaklah ke atas dan pastikan bahagian belakang tidak melengkung.

Perlahan – lahan, naikkan bahu ke hadapan sejauh mungkin dan pastikan mata fokus kepada arah tangan anda. Jangan fokus bahagian lain yer. ahaha.


Seterusnya, Double Crunches di mana latihan ini memerlukan kaki dan badan bergerak selari. Fokus utama masih pada bahagian perut (abdominal). Lakukan sebanyak 10-15 kali untuk 3 set.

Last sekali, Langkah yang paling senang aka simple untuk anda dan boleh dilakukan di mana – mana saja kecuali di tengah jalan raya. Risiko tanggung sendiri lah yer. ahaha.

Apa yang anda perlu lakukan hanya lah dengan duduk dalam keadaan seperti gambar di atas. Kemudian angkat kedua – dua belah kaki lebih kurang dalam 40 darjah selama 8-10 saat. Ulangi sebanyak 5 set untuk mendapatkan perut yang kacak. ahaha.

sumber : darkbatman

No comments:

Post a Comment