Thursday 9 December 2010

Cara Atasi Perut buncit

Salam kepada semua pembaca aie aka darkbatman. Kalau sebelum ini saya ada memberikan beberapa tips senaman kempiskan perut boroi untuk anda, hari ini saya ingin selitkan lagi beberapa cara praktikal untuk mereka yang mempunyai masalah perut comel ini yer. Jom bersama saya. ahaha.
Seringkali ramai yang menganggap dengan hanya bersenam, perut anda akan terus boroi. Yeah, anda memang betul tetapi saya ingin membuka minda anda dengan lebih jauh sedikit yer. heh. Sila baca dengan gigih. ahaha.

Makan Dengan Perlahan
Saya andaikan ramai yang sudahpun tahu tentang cara ini bukan tetapi kekurangan masa menyebabkan anda menjadi pelahap. ahaha. Anda perlu berubah yer. Semasa makan, elakkan daripada berdiri dan cuba kunyah dengan perlahan kerana makanan yang tidak dapat dihadam akan menimbulkan banyak gas.

Jangan Minum Teh
Daun Teh boleh mengakibatkan protein daripada makanan anda mengeras dan sukar dicerna.

Kurangkan Pengambilan Garam
Terlalu banyak garam hanya menambahkan lagi sodium dalam badan dan melambatkan pengeluaran air keluar dari sel. Akibatnya perut akan terase penuh dan buncit.

Jangan Tidur Lagi
Makanan yang anda baru ambil itu pastinya tidak dapat dicerna dengan baik dan boleh menyebabkan jangkitan kepada usus sekiranya anda terus tertidur atau terasa mahu tidur. ahaha. Saya tahu kebanyakan lelaki perut buncit agak gemar dengan hobi tidur selepas makan. Sila kurangkan yer.!!

Jangan Mandi
Opps saya bukan memberi alasan supaya anda tidak mandi yer. Mandi selepas makan hanya akan mengurangkan kadar pengaliran darah ke kawasan perut. Ini akan melemahkan sistem pencernaan anda. Kalau boleh, sebelum makan, mandi lah dahulu yer. Sekian.

No comments:

Post a Comment