Thursday 9 December 2010

!!..Lelaki:Tips Untuk Tampil Hebat..!!

1. Sentiasa tukar cadar dan sarung bantal
Bab2 tukar cadar ini selalunya tidak diendahkan kebanyakan lelaki. Tetapi tahu kah anda cadar dan sarung bantal adalah salah satu penyebab masalah kulit wajah? Apabila kulit wajah terkena pada permukaan fabrik cadar dan sarung bantal, kotoran dan bakteria itu akan melekat bak gam gajah. Ia akan menutup liang-liang roma dan keadaan ini menyebabkan terjadinya jerawat. Oleh itu gantikan cadar dan sarung bantal anda dengan lebih kerap. Amacam? Ada berani tukar Cadar? ahaha.

2-Syampu rambut tidak lebih dari sekali sehari
Sebaik-baiknya anda perlu mencuci rambut sekurang-kurangnya 3 kali seminggu sahaja dan pilihlah shampu yang bersesuaian untuk rambut anda. Seperti saya yang suka menggunakan shampu dari clear, apabila rambut sentiasa dicuci, kotoran dan minyak yang melekat di rambut serta kulit kepala akan hilang untuk tempoh masa yang agak lama. Ini dapat mengurangkan masalah rambut kusam dan tidak sihat. Selepas bersyampu, pastikan anda gunakan perapi bagi melembap dan melembutkan rambut. Mana lah tahu kan, mungkin rambut anda akan berterbangan bak gadis ayu atau si rambut cantik Fauziah ghous? Siapa yang tahu. ahaha.  

3-Floss gigi setiap hari dan lakukan pemutihan gigi setiap 6 bulan
Untuk senyuman yang menawan, Anda perlu rajin memberus gigi dan lakukan proses floss setiap hari. Malasnya saya. ahaha. Proses ini bukan sahaja dapat mengurangkan masalah bau mulut tetapi dapat menanggalkan sisa-sisa makanan yang terlekat di celah-celah gigi. Untuk menjadikan gigi lebih putih, anda juga disarankan untuk melakukan proses pemutihan gigi enam bulan sekali. Selepas seminggu melakukan proses pemutihan, elakkan mengambil makanan yang meninggalkan kesan di gigi seperti kopi, sos soya

4-Gunting rambut setiap -3 hingga 6 minggu sekali
Sentiasa tampil dengan rambut yang digunting rapi agar kelihatan kacak dan bergaya. Anda tidak perlu bersusah-payah menghabiskan duit riban2, sebaliknya anda boleh ke kedai gunting biasa yang lebih murah harga perkhidmatannya. Murah dan cepat. ahaha. Sekiranya anda mempunyai salun yang sering anda kunjungi, pastinya pendandan rambut yang selalu memotong rambut anda sudah tahu potongan rambut yang sesuai dan jangan lupa rapikan rambut anda sebelum keluar rumah.

No comments:

Post a Comment