Friday 12 February 2010

Latihan Kebakaran Di Pejabat

Salam

hari ini ada satu kisah aku nak kongsi dengan korang, gelagat rakan-rakan opis yg sengal dan kelakar dengan aksi-aksi lucu dorang.

Dalam satu perbincangan dengan ketua aras untuk TEAM KEBAKARAN BAHAGIAN IT, ade jugak mamat sengal sorang ni n 2 orang minah yang aksi-aksi poyo kat situ duk bergambar dengan barang-barang yang dibekalkan oleh Pihak Pengurusan untuk siap sedia jika kemungkinan berlaku latihan kebakaran di pejabat nanti. Em tarikhnya tak pasti bila, tapi kami sentiasa bersiap sedia untuk meredahi lautan kakitangan yang pastinya akan panik dan berebut turun mengikut tangga dari aras 8 hingga aras G bagi Blok D2 KDN dan dari aras 12 Blok D1 KDN.

Em ni lah dia Encik Azmir Sengal dengan 2 orang dayang beliau
Kiri: Cik Puteri Syahinaz dan kanan sekali Cik Puteri Syazwani

Emm latihan tu tak pasti la bila ye KDN nak buat, tapi yang mestinya akan buat jugak la, sebab semua persiapan dari segi pengujian alat pemadam api, saluran paip semua dah periksa tu takkan tak buat pulak kan.So sabar ye warga KDN, jangan panik udah ye. Takut nanti ada pulak yang terpijak rakan-rakan sendiri.Terutama yang kena jaga ialah kakitangan yang ada masalah jantung, asma/lelah, ibu-ibu mengandung dan juga ibu-ibu yang baru lepas bersalinkan. Dorang ni yang mesti kita utamakan dahulu sebelum kita yang sihat ini keluar ke tempat selamat untuk menyelamatkan diri.

To be continue...acara sebenar latihan Kebakaran nanti..kita lihat siapa yang kena!!!!!

p/s : nanti saya masukkan cita pasal 5S kat pejabat pula...ok la klu sikit k

5S membawa maksud : susah senang semua sendiri sendiri(betul ke salah)


No comments:

Post a Comment